CrossFit blog - opdateres hver torsdag

Sportsfreak SMART mål

 

 

 

 

 

Du behøves ikke en coach, selvom det er bedst. En coach hjælper dig typisk med at opstille mål og hjælpe dig til at opnå disse.

Det er ikke altid man når i træningscenteret eller har tid til transporten frem og tilbage. Derfor kan man lave sin egen udendørs sandsæk, boksebold eller hvad man vil kalde den.

 

Opnå resultater gennem målbar træning Hvis man ikke måler sin træning ved man heller ikke om man bliver bedre.

Hvorfor bruge kettlebell i sin træning? Det giver dig muligheder for, at træne flere store muskelgrupper samtidigt.

Løb, løft, hop, træk, stød, kæmp....masser af forskellige funktionelle øvelser, hvor man styrker og træner kroppen.

Det første mans skal træne er fodarbejde - Fodarbejde i forhold til sandsækken giver kraft i slag og stød.

Skal man overhovedet træne skadet? Det er vigtigt at nævne, at man som hovedregel ikke skal træne når man er skadet!

Hvad er det for et løft? Et af de fedeste løft at mestre er løftet snatch!

Bliv stærkere - beskrivelse af det kendte styrketræningsprogram "wendler" lavet af manden Jim Wendler, der hedder 5/3/1

Det er fedt at træne og dyrke sport, men nogle gange skal man ud af de vante omgivelser. På tur med "boxen" i Ballerup/København for, at træne og se nogle de bedste crosfittere give den gas til Meridian

 

 

Løb er en super måde, at komme i form på, men det kan være svært, at komme i gang. Selvom man har løbet mange og måske lange ture..

 Hvordan laver man en bar muscle-up?

Kan du lide artiklen?